Familie bezoeeeeek - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Roos - WaarBenJij.nu Familie bezoeeeeek - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Roos - WaarBenJij.nu

Familie bezoeeeeek

Blijf op de hoogte en volg Roos

08 April 2014 | Curaçao, Curaçao

Mopjes en dropjes, lieve allemaal,

Het is inmiddels al weer een paar weekjes geleden sinds mijn laatste reisverslag. Voordat ik hierheen ging heb ik natuurlijk de nodige reisverslagjes van andere stagiaires gelezen en zag ik altijd staan “Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen, maar de tijd vliegt voorbij en ik heb eerder nog geen tijd gehad, blabla”, toen dacht ik altijd ga toch weg met je nonsens een reisverslagje is zo getypt, gewoon een smoes om te laten zien hoe fantastisch geweldig onwijs leuk je het wel niet hebt! Maar NEE HOOR daar heb ik mij in vergist, de tijd vliegt ECHT voorbij en je hebt ECHT geen tijd om regelmatig een reisverslag te maken. En het is niet persee eeen smoes, maar het geeft echt aan hoe leuk je het wel niet hebt. Want dat is waar, ik heb het geweldig naar mijn zin hier!

Inmiddels is er al weer zo veel gebeurd, dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen. Ik zal jullie niet met allemaal details van elk feestje en elk uitje opzadelen, maar in een vogelvlucht door mijn leven op Curaçao gaan. En laten we eerlijk zijn, dat is grotendeels een groot feestje. Buiten 3 of 4 dagen stage om, bestaat de rest van de week uit strand, feesten, lekker eten en genieten. Helaas heb ik afgelopen weken wel al afscheid moeten nemen van een paar hele leuke mensen (FRED EN MYRTHE IK MIS JULLIE NOG STEEEEDS!!), gelukkig heb ik met deze mensen fantastisch mooie en gekke tijden beleefd, dus dat verzacht de pijn. En uit het oog is… juist, uiteraard niet uit het hart <3 Natuurlijk zijn er ook weer gezellig mensen in mijn leven gekomen en zo dobber je heel de tijd lekker door. Goed te doen hoor!

Op stage gaat het ook nog allemaal voorspoedig. Ik ben al een paar weken gedoopt als ‘Zusje Los’. Zusje ja, want nee; ik ben nog geen echte zuster! Met de meeste collega’s kan ik het ook steeds beter vinden en communiceren met de patiënten is steeds weer een uitdaging en je loopt regelmatig tegen grappige dingen aan. De verschillen zijn nog steeds huge, maar dit is wat de stage zo leuk maakt.

Zondag 30 maart, wat een heerlijke dag was dat.. paps en mams kwamen aan op het eiland van de zon! Wat was het heerlijk om weer plat geknuffeld en tot op het bot verwend te worden ;) Met elkaar hebben we een zonovergoten, voedselovergoten, drankovergoten, cameraovergoten, humorovergoten week gehad met uiteraard gezelligheid ten top. Ik heb gelukkig vrij kunnen regelen van stage, waardoor ik heel de week mijn aandacht op de oudjes kon vestigen. We hebben de ras echte toerist uitgehangen en alle uithoekjes van het eiland bekeken. Voor mij was het ook heel leuk om het eiland eens met een andere (duik)bril te bekijken, want het is inmiddels allemaal zo normaal geworden. Pap en mam hebben mij laten inzien dat op Playa Porto Marie liggen in het weekend (of doordeweeks) niet persee heel normaal is, dus ik ben weer gaan genieten van elk klein dingetje en van elk moment. En genieten is wat wij gedaan hebben! Dingen die op het programma stonden zijn o.a. Punda verkennen, Otrabanda doorcrossen, kennismaken op mijn stage, lekker uiteten bij de leukste restaurantjes (uiteraard ook een daghap bij de Sprakle), naar echte must-see’s zoals Cheta Bocka en het Christoffelpark, struisvogelfarm en het westpunt en klein curaçao en het “schildpaduitzichtpunt”. Wij vonden het al heel gaaf om de schildpadden vanaf de kust te zien, maar toen wij er op Klein curaçao mee konden snorkelen waren we helemaal flabbergasted! Wat een heerlijke dag was dat. Op zaterdag waren wij uiteraard bij Zanzibar te vinden, heerlijk zonnen, happy hour’en en genieten van de livemuziek. Ik zal een paar foto’s toevoegen voor de sfeer van deze week.
Hoe leuk de week ook was, laten we zeggen dat zondag weer even een kutdag was. Hallo zeggen is fantastisch, maar doei zeggen valt dan weer extra zwaar. Inmiddels ben ik weer gewend aan mijn tijdelijk ouderloze leventje en dat is toch ook wel weer lekker (sorry paps en mams ;)).

De komende tijd staan er weer leuke dingen op de planning, Q-day, Marco Borsato, opnieuw familiebezoek maar dan van broederlief en bloemetje, mijn verjaardag enzovoorts enzovoorts. Als de tijd vanaf nu weer net zo hard doortikt als afgelopen weken, zit ik in een poep en een scheet weer thuis.. en dat is iets waar ik nu echt nog even niet aan moet denken! Hoewel ik wel regelmatig de kans zou willen hebben om bepaalde mensen even een hele hele hele dikke knuffel te gaan geven. Lieve opa en oma ik mis jullie ontzettend en ik hou heeeel veel van jullie, gaat geen dag voorbij dat ik niet aan jullie denk.

Nog iets benoemenswaardig, ik krijg zulke leuke post allemaal! Vooral van mijn postduifjes. Lou en Am wat hebben jullie een heerlijke brief geschreven hahahah, wordt moeilijk voor de overige duifjes om die te overtreffen!!

Ik laat het hier maar weer even bij, want stiekem ben ik op dit moment ontzettend aan het SOG’en (voor de andere generatie; zo noem je studie ontwijkend gedrag vertonen).

Heel liefde, kusjes en geluk van Zusje Los

  • 09 April 2014 - 02:14

    Vladimir:

    UFOs will nuke: UNSC in NY[NY], Chicago[IL], LA[CA], Houston[TX] and Miami[FL]. Also destroyed by nukes are: Mexico City[Mexico], Bogota[Colombia], Rio de J. and Sao Paulo[Brazil], Santiago[Chile], London and Manchester[UK], Amsterdam and The Hague[NL], Brussels[B], Paris and Lyon[F], Madrid and Seville[ES], Frankfurt/M and Berlin[D], Rome and Milan[I], Athens[Greece], Istanbul and Ankara[Turkey], Moscow and Nizhny Novgorod[Russian Federation], New Delhi and Mumbai[India], Beijing and HK[PRC], Bangkok[Thailand], Tokyo[Japan], Seoul[ROK], Sydney and Melbourne[Australia].

  • 09 April 2014 - 12:37

    Jurjen:

    Lief nichtje,
    Toch maar een klein berichtje van je neef:)
    Wat een mooie verhalen allemaal! Ik gun het je allemaal hoor maar ben stiekem mega jaloers! :P
    Leuk dat je et zo leuk heb gehad met je pa en ma! Volgens mij hebben zij het ook helemaal geweldig gevonden. Blijf in ieder geval lekker door genieten en veel plezier straks met je broer!

    XXXX jur

  • 09 April 2014 - 14:32

    Sissy De Kleuver:

    Hoi Roos,

    Leuk te lezen
    dat je het zo naar je zin hebt, veel plezier en geniet van alles!

    groetjes,
    Sissy

  • 09 April 2014 - 19:02

    Ingrith :

    heee roos , leuke stukjes schrijf je , en ja hoor van alle jongeren dat het zo'n waanzinnig eiland is om een stage te doen en een beetje te feesten )) , nog veel plezier !! gr ingrith

  • 10 April 2014 - 15:39

    Mireille:

    Hoi Roos, mooi verhaal heb je weer geschreven. Gaaf dat je zo ' n leuke week met je ouders hebt gehad. De foto's die steeds die ik steeds via FB kon zien lieten wel zien dat jullie veel plezier hebben gehad. En nu weer verder als zus Roos. Gaat vast lukken! Veel plezier xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Roos

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 5853

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 31 December 2014

Stage op Curacaoooo

Landen bezocht: