Bon tardie schatjes - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Roos - WaarBenJij.nu Bon tardie schatjes - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Roos - WaarBenJij.nu

Bon tardie schatjes

Blijf op de hoogte en volg Roos

12 Maart 2014 | Curaçao, Curaçao

Lieve vriendjes en familie,

Unbelievable, inmiddels zijn er welgeteld 33 fantastische dagen omgevlogen. Even een kleine (geschatte) statistiek; 12/33 dagen stage, 33/33 dagen zon, 16/33 dagen feesten, 14/33 dagen strand, 3/33 dagen autopech en 2/33 dagen Carnaval. Ik bedoel maar, hoe klinkt dat?! Als je zo kijkt valt het nog best mee (met dat feesten) ;)
Het idee dat ik er al langer dan een maand zit zorgt al voor een klein benauwend gevoel op mijn borstje, de tijd gaat zo ongelooflijk snel..!

Laat ik maar eens beginnen met mijn stage. Ik kan wel zeggen dat ik het in het begin echt zwaar gehad heb, maar nu zit ik alweer helemaal op mijn plekje. Het wordt steeds gezelliger met mijn collega’s en ik krijg steeds meer verantwoordelijkheid. De situatie in het ziekenhuis valt nog steeds totaal niet te vergelijken met Nederland. Ik sta nog regelmatig met open mond te kijken. Aan de ene kant is dit heel grappig om te zien, maar soms is het ook echt om te huilen.
Vanavond en morgen heb ik voor het eerst nachtdienst, dus dat wordt komende dagen overdag zweten in mijn bedje denk ik! Ben heel erg benieuwd hoe het leven als nachtzuster hier is.

Afgelopen tijd hebben er de nodige feestjes plaatsgevonden. Ik kan hier lang of kort over praten, ze waren allemaal even fantastisch. Vaak sta je met je voetjes in het zand, een Amstel Bright in je hand en onder de sterrenhemel te dansen op heerlijke muziek met gezellige mensen. Elk weekend voelt gewoon als een minivakantie!

Waar ik vaak nog het meest van sta te kijken, is dat het allemaal al zo normaal voelt. Ik ben mij zo snel thuis gaan voelen hier, kan het goed vinden met mijn huisgenoten en loop rond als een geïntegreerde blanke Antilliaan. Ik merk nu al dat ik mijn ABN wel eens laat varen en mijn collega’s na doe met het schrijven van rapportages. Waarom zijn wij eigenlijk zo moeilijk gaan doen met die lidwoorden, verleden tijden en onderwerpen? ‘

Afgelopen maandag had ik een ‘studiedag’, goh vervelend denk je dan. Totdat je met je laptopje en schoolboeken bij Beachclub Saint Tropez ligt en denkt; zo slecht is dit nog niet. Helaas was het dagje niet zo productief als ik gehoopt had, maar dat ter zijde. Wie weet kan ik tijdens mijn nachtdienst wat inhalen. Ik kwam er diezelfde maandag namelijk achter dat men in NL al in week VIER leeft. Wat betekent dat ik zo’n VIER weken moet inhalen en week vijf is alweer bijna begonnen. Maaaaar no stress!

Lieve dushi’s van me; het is allemaal even geweldig hier, maar toch kan ik het soms niet helpen dat ik even terug verlang naar jullie hoor! Even snel een knuffel brengen en innen, even mee naar de kroeg, even lekker slap ouwehoeren en noem het allemaal maar op.

Okeeeeee het is weer mooi geweest! Ik ga nog even een tukkie draaien voor mijn nachtelijk avontuur begint.

Houuuuudoe, xxxxxxxxxxxxxx

  • 12 Maart 2014 - 22:50

    Thijs En Eline:

    Leuk verhaal Roosie! We gaan nu echt binnenkort boeken hoor, want wij willen die party's met de voetjes in het zand en een biertje in de hand uiteraard niet missen! Succes met het draaien van je tukkie en werkse vannacht! Kus van je broer en zus

  • 12 Maart 2014 - 23:06

    Sandra:

    Roosieee, wauw wat klinkt het toch fantastisch daar!! De tijd zal wel vliegen... Geniet er maar goed van! Meer feestjes dan dagen stage, heb je goed geregeld haha! Succes met je eerste nachtdienst, liefs xxxxx

  • 12 Maart 2014 - 23:24

    Peter:

    Leuk reisverslag weer Roos! We leven enorm met je mee hoor :))Geniet er maar lekker van hoor, en sterkte met de nachtdienst(en) XXX Liefs van je oompie

  • 13 Maart 2014 - 07:34

    Mireille:

    Leuk om je verslag te lezen! En wat gaaf dat je daar zo'n top tijd hebt. Hoor ook hele andere verhalen van dochters van vriendinnen die op avontuur zijn net als jij. Lieve Roos blijf er vollop van genieten dan is het een ervaring die je je leven niet meer vergeet.

    Xx Mireille

  • 13 Maart 2014 - 08:42

    Marco:

    Wat een heerlijk tropisch stukje heb je geschreven, leuk dat je dat zo met ons deelt. En heerlijk dat je je zo snel op je gemak bent gaan voelen. Veel plezier en hopelijk steek je d'r ook nog wat van op :)

  • 13 Maart 2014 - 20:32

    Nicoline:

    Leuk om te lezen en fijn dat je het naar je zin hebt. Met de voetjes in het zand begrijpen we nu nog beter want wij zijn lekker vakantie aan t vieren op Tenerife. Werkse en genietse!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Roos

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1330
Totaal aantal bezoekers 5850

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 31 December 2014

Stage op Curacaoooo

Landen bezocht: